vrijdag 12 april 2024

Verblijf met of zonder behandeling...

 Een andere hobbel waar we tegenaan zijn gelopen....
...is het nu een verblijf met of zonder behandeling.

In het intakegesprek wordt info uitgewisseld
waardoor ik de indruk krijg
dat het om een verblijf met behandeling gaat.

 Een week later vertelt de locatieverpleegkundige 
dat dit onjuist is.

Omdat andere zaken meer prioriteit hebben
 laat ik het liggen.

Tot vorige week.

Ik besluit binnen de organisatie zelf te informeren 
en kom bij een afdeling terecht die advies geeft over de zorg.

Dit resulteert uiteindelijk in een afspraak voor vandaag

Ook neem ik contact op met het Zorgkantoor.

Daar krijg ik ook het advies
om met de organisatie in  gesprek te gaan.

Op vrijdag, precies een week geleden,
 informeer ik bij de nieuwe huisartsenpraktijk
of zij nog iets kunnen betekenen. 

In eerste instantie staan ze daar niet voor open
als gevolg van een spraakverwarring.

De huisarts gebruikt de term ZZP4 en ik heb het over vv6.

Gelukkig geeft internet mij het antwoord.

ZZP is de oude aanduiding vanuit de AWBZ
en vv komt uit de WLZ.

Ze geven beide hetzelfde weer.
ZZP4 = vv4
ZZP6 = vv6

Ik bel opnieuw en mag met het indicatiebesluit langskomen.

Ze zeggen toe te kijken wat ze kunnen doen.

Daar ben ik heel blij mee...
maar het heeft mij al met al wel een hele ochtend gekost.

Deze week heb ik opnieuw contact met het Zorgkantoor.

Ik krijg het advies mijn inhoudelijke vragen over de wlz
op de mail te zetten
met linkjes naar de diverse bronnen.

Misschien dat anderen dit zo uit hun mouw schudden
maar ik ben er uren zoet mee.

Wanneer het af is, is het kantoor al gesloten
en besluit ik het nog niet te verzenden
maar er de volgende dag met een frisse blik naar te kijken.

Dat is maar goed ook.

Het kan allemaal veel korter en bondiger.

Wanneer ik uiteindelijk de mail verstuur
krijg ik een automatisch antwoord.

Binnen 10 werkdagen krijg ik antwoord.

Het is  niet anders.

Vanmorgen zijn mijn zus en ik samen
op gesprek bij het verpleeghuis geweest.

Het was een goed, verhelderend gesprek
met uiteindelijk positief nieuws.

Ruim 6,5 week na de verhuizing
zit mijn klus er dan eindelijk op.

Alle administratieve zaken rond de verhuizing zijn afgerond.

Wil je meer weten?

Kijk dan eens bij 


of

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Verblijf met of zonder behandeling...

 Een andere hobbel waar we tegenaan zijn gelopen.... ...is het nu een verblijf met of zonder behandeling. In het intakegesprek wordt info ui...