maandag 11 maart 2024

Regeldingen...

Vanmorgen wordt een regelmorgen...
uiteindelijk ben ik er gewoon een dagdeel druk mee.

 Gisteren zag ik al twee poststukken
waarvan ik vermoed dat ik daar actie op moet ondernemen.

En dat is ook zo.

Een brief van de WMO inzake de beeindiging van de uitleen
van hulpmiddelen.

Er kunnen nog kosten in rekening worden gebracht
en ik besluit na te vragen hoe dit verder gaat.

Mocht dit het geval zijn kan ik daarover contact opnemen met de CAK...
... de algehele regel is dat WLZ voor WMO gaat.

Bij een eventuele overlapping wordt het teveel betaalde
 normaal gesproken vanzelf verrekend.

De organisatie die de hulpmiddelen ophaald 
moet nog gebeld worden voor een afspraak.

Eerder was gezegd dat zij de afspraak zouden maken
maar blijkbaar is mijn mobiele nummer niet doorgekomen
bij de bewuste afdeling...
... vandaar de brief met het verzoek contact met hen op te nemen.

Daarna nog een telefoontje om te checken of het adres
voor de tvgids wel goed is aangepast.

Er zouden twee uitgaves naar het nieuwe adres worden gestuurd
...als extra services...
 maar beiden zijn op het oude adres bezorgd.

Daarna de praktijk van de huisarts bellen om te vragen
of de huisarts kan helpen bij het komen tot een individueel reanimatiebesluit.

Het is een fijn gesprek waaruit vooral naar voren komt
dat het aan de patient is om dit wel of niet met zijn huisarts te bespreken.

Daarna stuur ik een uitgebreide mail naar mijn zusje
met de vraag wat wij hier verder mee willen.

De locatieverpleegkundige wordt van de uitkomst
 van het telefoongesprek op de hoogte gebracht.

Voor nu ligt het initiatief bij mijn vader.

Maar het is lastig...
... wanneer je in een organisatie werkt 
met een digitaal systeem...
daar past alleen wel/niet.

Maar volgens het eigen reanimatiebeleid
geldt zonder een wilsverklaring
het algemene beleid.

En dat is niet al te spannend.

Er wordt alleen gereanimeerd bij een "witnessed arrest"
zegt het reanimatiebeleid.

Al met al ben ik vandaag gewoon bijna vier uur bezig
met alleen maar regelen en communiceren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Verblijf met of zonder behandeling...

 Een andere hobbel waar we tegenaan zijn gelopen.... ...is het nu een verblijf met of zonder behandeling. In het intakegesprek wordt info ui...