maandag 4 maart 2024

Een vrij weekend...

 Het weekend ben ik "vrij".

Zaterdag schijnt er een heerlijk zonnetje...
en ik besluit op de fiets naar de oude woonlocatie
van mijn vader te gaan.

De gastvrouwen hebben voor een paar dagen
zijn krant in beheer gehouden en dan is het netjes
wanneer we die ook op komen halen.

Ik wip maar heel even bij mijn vader aan om de kranten af te geven
en sta met nog geen tien minuten weer buiten.

Ik ben de afrit van het verpleeghuis nog niet af
wanneer ik merk dat ik mijn zonnebril heb laten liggen.

Maar zo gek... ik rij liever verder zonder zonnebril
dan dat ik weer terug ga om hem op te halen...
...ik wil gewoon naar huis.

Thuis wacht op mij een stapel vouw- en strijkgoed
van twee weken.

Daarna is de benedenverdieping aan de beurt.

Je kunt zien dat er twee weken minimaal tot geen
aandacht is geweest voor mijn eigen huishouding.

Heerlijk om nu alles te ontdoen van stof.

Wanneer de klus erop zit ben ik zo moe 
dat ik in mijn stoel in slaap val.

Dat is mij deze dagen vaker overkomen.

Zondag ben ik nog steeds vermoeid.

Wanneer we voor de lunch boodschappen doen
merk ik dat ik bijna als vanzelf boodschappen voor mijn vader wil doen.

Maar dat kan wachten tot maandag.

Manlief gaat 's middags nog even naar mijn vader toe.

De roede van de nieuwe kast in de hal moet wat lager komen
zodat mijn vader zonder problemen de jassen kan pakken en terughangen.

Ook moeten de deuren nog worden afgesteld.

Wanneer hij terugkomt hoor ik dat mijn vader en stiefmoeder
naar buiten zijn geweest om samen de omgeving wat te verkennen.

Toen hij er aan kwam zaten ze samen gezellig in het Grand Café 
een bakje koffie te drinken.

De rest van de dag ben ik moe...

Ik ga niet al te laat naar bed...
maar de slaap wil maar niet komen.

Ik besluit mijn mobiel van beneden te halen...
ik weet het... niet goed wanneer je toch al slecht slaapt.

Daar kom ik bijna als vanzelf op de site van Zorginstituut Nederland.

Ik klik op de link naar informatie over de WLZ.

Onder het kopje WLZ-kompas (klik) vind ik een hoeveelheid aan info.

Het is bijna één uur wanneer ik mijn telefoon op mijn nachtkastje leg...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Verblijf met of zonder behandeling...

 Een andere hobbel waar we tegenaan zijn gelopen.... ...is het nu een verblijf met of zonder behandeling. In het intakegesprek wordt info ui...